Čokoladni mafini sa pekmezom


Mekani i sočni mafini bogatog čokoladnog ukusa, punjeni pekmezom od kajsija.


Još jedni slatki mafini koje sam nedavno otkrila, a već nekoliko puta pravila. Vrlo jednostavni, a tako ukusni! Naravno, uvek se možete poigrati sa ukusima, nešto dodati, izmeniti, a ja ću vam preneti svoju dobitnu kombinaciju! Inspiraciju za njih pronašla sam ovde, ali se nisam strogo držala tog recepta.


Potrebni sastojci (za 12 mafina):

250 g brašna (glatkog ili oštrog, po želji)
120 g šećera
250 ml mleka
80 ml ulja
1 jaje
1 prašak za pecivo
2 pune kašičice kakaoa
1 vanilin šećer
prstohvat soli
prstohvat mlevenog karanfilića (nije obavezno)
oko 50 g čokolade za kuvanje iseckane na komadiće (koristila sam Kandit)
12 kašičica pekmeza od kajsija


Priprema:

U većoj posudi umutite jaje, dodajte šećer i vanilin šećer, zatim ulje i mleko. Sve lepo sjedinite. U drugoj posudi pomešajte prosejano brašno, prašak za pecivo, kakao, komadiće čokolade, karanfilić i so, pa tu smesu dodajte u veću činiju u kojoj ste sjedinili mokre sastojke. Sada sve lepo promešajte, da se dobije jednolična smesa. Ukoliko vam se čini baš retkom, dodajte još kašiku brašna, ali ne više od toga! Skoro svu dobijenu smesu ulijte u kalupe za mafine obložene papirnim korpicama za pečenje. Preko toga, zatim, u svaku napunjenu korpicu, po sredini smese stavite po kašičicu džema, pa preko toga stavite preostalu smesu, tek toliko da pokrijete džem. Dakle, ne treba ostavljati puno smese za odozgo, već po jednu kašiku, otprilike, za svaku od 12 korpica.  Po želji, možete malo seckane čokolade da ostavite kako bi je stavili preko testa, kao što sam ja, ali ne morate (mada, tako još lepše izgledaju). Pecite ih u rerni zagrejanoj na 180˚C oko 15 do 20 minuta. Ipak bih vam savetovala da čačkalicom probodete mafin po obodu da vidite hvata li se za nju testo, pa ćete tako videti treba li im manje ili više vremena za pečenje od onog koje sam navela. Pečene ih ostavite u kalupu 10-ak minuta, a potom ih izvadite da se hlade.


Mafini su lepi i dok su topli, a čokolada u njima još uvek tečna. Mmm... Samo pazite, džem je vruć i onda kada vam se učini da su mafini fino prohlađeni, pa pazite da ne opečete jezik. :D Divni su i kada se ohlade, a čini mi se da su vremenom sve lepši i lepši. Ipak, uglavnom nestanu za jedan dan, retko kad ostane koji za sutradan. :)


Naravno da mafine možete puniti i nekim drugim pekmezom, možete ga čak i izostaviti. Karanfilić, takođe, možete izostaviti: ja sam ih pravila i sa njim i bez njega, mafini su podjednako ukusni. S druge strane, možete dodati neki drugi začin, recimo cimet, ali mislim da će tako mafini dobiti ukus medenjaka i da će cimet ugušiti ukus čokolade. Stoga, ako želite da čokolada ovde bude glavna, nemojte da nekim začinima potisnete njen ukus. Ako želite čisto čokoladne mafine, onda vam džem nije potreban, ali meni se baš sviđa što je tu, jer razbija monotoniju i gorčinu kakaoa (kad smo već kod njega, moj kakao je bio blagog ukusa, tako da sam mogla da stavim i više od dve kašičice, a vi radite po sopstvenom ukusu). Ukoliko volite slađe kolače, možete dodati još malo šećera, ali su meni ovako bili baš kako treba!
  

Pravila sam ih i sa glatkim i sa oštrim brašnom, i čini mi se da su sa oštrim za nijasnu mekši, ali možete ih praviti sa kojim želite, u svakom slučaju biće vazdušasti i mekani. Odlični su uz kafu, ili čaj, a ja sam ih jednom prilikom pekla za doručak. :D Ko voli čokoladu, moraju mu se dopasti! ♡


Ukoliko isprobate recept, obavezno javite utiske: ovde, ili na fejsbuk stranici. 


Do narednog recepta,

Prijatno!

Коментари