Žuti kolač sa višnjama



Stari dobri kolač sa višnjama... 🍒 Postoji li neko ko ga ne voli!? Ako neko takav postoji, samo neka ga proba napravljenog po ovom receptu, i zavoleće ga odmah! :) 


Ovo je prvi put da sam pravila ovakav kolač, a jela sam ga mnogo puta. Činio mi se nekako običnim, nije mi predstavljao nikakav kulinarski izazov. I tako sam ga sve do skoro izbegavala, ali sam ga ipak imala u planu i želela da ga napravim jednog dana. U međuvremenu sam pravila kolač sličan ovome, ali malo moderniji i zanimljiviji. Recept za njega sam objavila na blogu Sparks of Beauty i možete ga videti ovde. Taj kolač je takođe divan!


Priznajem da mi je krivo što nisam ranije probala da napravim žuti kolač sa višnjama po ovom receptu (jer sam ga davno zapisala), a kada ga i sami probate, shvatićete zbog čega je tako. Vazdušastiji nego bilo koji takav kolač koji sam ranije probala, lagan i nežan. Recept vam prenosim sa bloga Provereni recepti Cooks and Bakes.

Potrebni sastojci:

- 3 jajeta
- 200 g šećera (ja uvek stavim maaalo manje)
- 50 ml mleka (ja sam stavila 100 ml)
- 100 ml suncokretovog ulja
- 1 kesica vanilin šećera
- 1/2 kesice praška za pecivo
- 1/3 kašičice soli
- 150 - 250 g oštrog brašna, zavisno od toga da li želite da višnje padnu na dno ili da budu                              raspoređene po celom testu (ja sam stavila nešto između 200 i 250 g brašna)
- 400 g očišćenih višanja (ja to otprilike 😀)



Priprema:

Razdvojiti belanca od žumanaca. Umutiti belanca, dodati šečer i vanilin šećer, mutiti još par minuta da se dobije čvrst šam. Dodati jedno po jedno žumance, muteći sve vreme mikserom na najmanjoj brzini. Dodati mleko i ulje, neprekidno muteći. Postepeno dodavati brašno pomešano sa praškom za pecivo i solju, i umutiti sve zajedno mikserom na najmanjoj brzini.
Manji četvrstasti pleh (ja sam koristila tepsiju dimenzija 20x30 cm, otprilike) podmazati uljem i posuti oštrim brašnom, pa sipati testo. Višnje rasporediti preko. Peći 10-ak minuta na 200°C, pa smanjiti na 180°C i peći dok ne bude gotovo. Kad se ohladi seći na kocke. Pre služenja posuti šećerom u prahu.

Maja je na svom blogu stavila i napomenu: U receptu piše 150 ili 250 g oštrog brašna. Sa 250 g višnje će biti raspoređene svuda po testu. Sa 150 g brašna višnje će pasti na dno, jer testo nema veliku gustinu, ali je divno i prozračno. Tako ispečen kolač nakon hlađenja i sečenja na kocke treba okrenuti da višnje budu gore, pa posuti prah šećerom i služiti.
Na njenim divnim fotografijama sve to možete i videti. 😊


Kao što vidite, kolač je jako jednostavan za izradu, ne oduzima mnogo vremena, a jako je lep. Da li divnoj prozračnosti testa doprinosi to što se koristi oštro brašno, da li je u pitanju idealna srazmera svih sastojaka, ili nešto treće - ne znam. Tek, topi se u ustima! 
Ukoliko odlučite da isprobate recept, obavezno mi javite utiske! Baš me zanima da li će se i vama ovoliko dopasti. 



Do narednog recepta,

Prijatno! 💗

Коментари