Novogodišnji keksići


Obogatite svoju novogodišnju trpezu ovim mirisnim hrskavim keksićima! 🍪






Ove godine novogodišnji keksići su neizostavni, a ovi će biti jedni od onih koji će se naći na mom stolu. Originalan recept možete videti ovde, ali ja sam ga dosta izmenila, tako da to više i nisu ti kolačići. :) Kako nisam imala putera, a margarin ne volim da koristim (osim kada je baš nezamenljiv), u recept sam dodala jedno jaje i posve promenila i izgled i strukturu keksića.




Potrebni sastojci:

120 g brašna + za oblikovanje testa
60 do 70 g šećera
1 kesica vanilin šećera
2 kašičice praška za pecivo
1 jaje
50 ml jestivog ulja

🍃🌸🍃

Priprema:

Jaje dobro umutite mikserom i dodajte mu šećer pomešan sa vanilin šećerom. Sve lepo sjedinite mikserom. Dodajte ulje, zatim polako dodajte brašno sa praškom za pecivo, pa njega umešajte rukama (mada, verovatno možete i mikserom). Testo će biti dosta lepljivo, pa dodajte još malo brašna, ali ne previše, jer ne treba da bude tvrdo, već samo manje lepljivo. Formirajte 30-ak kuglica od testa. Dakle, testo je još uvek mekano i ne može se lepo mesiti, ali to nije ni potrebno. Ovo napominjem da ne biste slučajno dodali previše brašna. Svaku kuglicu malo spljoštite i ređajte ih na pleh obložen papirom za pečenje. Pravite razmake između njih, jer će se raširiti tokom pečenja. Po želji možete odozgo u kolačiće staviti komadiće čokolade, ili seckane orahe. Stavite da se peče u rerni zagrejanoj na 125 stepeni, dok ne dobiju lepu boju.




Ja sam ih prvi put pravila sa komadićima mlečne čokolade, a drugi put sa orasima, a potom ih, prohlađene, prelila čokoladom za kuvanje(potrebno vam je sasvim malo oraha i 2 štangle čokolade). Meni se više dopala druga varijanta. Takođe, lepši su mi kada su manji, zato kuglice samo blago spljoštite, ionako će se raširiti. Jako su ukusni, hrskavi, a prave se veoma brzo i lako! Na sajtu Stvar ukusa pronašla sam tekst o tome čime se jaje može zameniti u receptima, pa, za one koji poste, evo tog članka. Bilo bi lepo da podelite svoja iskustva sa nama u komentarima, ukoliko odlučite da probate neku od ovih zamena. Ja nisam probala ništa od ovoga, ali planiram da u nekim receptima jaje zamenim lanenim semenom. Pa, videćemo kako će ispasti. 😬




Keksići su se dopali svima koji su ih probali, zaista su lepi. Po ukusu možete dodati više šećera, ili, pak, staviti manje. Ja ne volim preslatke kolače, zato uglavnom uvek smanjujem količinu šećera. Ukoliko ih probate, šaljite mi sličice na stranicu. 😊






Do narednog recepta, 

Prijatno! 

🍪 💖 🎄 🎅

Коментари